Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Persoanele impozabile care in anul anterior au inregistrat o cifra de afaceri mai mica de 2.250.000 lei pot aplica sistemul TVA la incasare.
Pentru aplicarea acestui sistem trebuie sa se depuna la organele fiscale competente formularul 097 “Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care sa rezulte ca se opteaza pentru intrarea in sistem. Termenul de depunere a declaratiei pentru intrarea in sistem este 25 ianuarie inclusiv a fiecarui an.
Exceptie: Entitatile care vor devini platitoare de TVA in cursul anului, pot opta pentru sistemul de TVA la incasare, in momentul in care se va depune formularul 010.
Se considera ca persoana impozabila a optat in mod tacit pentru continuarea aplicarii sistemului TVA la incasare, neavand obligatia sa depuna notificarea, daca in anul precedent a aplicat sistemul TVA la incasare si cifra sa de afaceri nu a depasit plafonul de 2.250.000 lei.
Atentie! Sistemul de TVA la incasare este optional incepand cu 1 ianuarie 2014.
In ce consta acest sistem?
Practic prin intermediul sistemului de TVA la incasare atat plata cat si deducerea TVA va fi amanata pana la data incasarii clientilor respectiv platii furnizorilor.
Avantaje:
- Pentru companiile mici care lucreaza cu alte companii mici este un avantaj atunci cand se aplica TVA la incasare, fiind amanata TVA de plata pana in momentul incasarii. Acestu lucru va conduce la o imbunatatire a cash-flow-ului.
- Impact semnificativ asupra cash-flowului pentru companiile care lucreaza cu institutiile statului, daca plata se face dupa mai mult timp de la emiterea facturii.
Dezavantaje:
- Ingreunarea evidentei contabile privind gestionarea TVA-ului la incasare.
- Entitatea trebuie sa se asigure in permanenta ca furnizorii aplica sau nu aplica sistemul de TVA la incasare.
- Atentie sporita privind elaborarea declaratiilor fiscale (300 si 394) pentru evitarea amenzilor.